czwartek, 2 lipca 2015

11 zasad zdrowej diety


Do napisania tego posta zainspirował mnie artykuł jaki został ostatnio opublikowany na tvp.info - o zakazie wprowadzonym w USA co do stosowania utwardzonych olejów roślinnych. Artykuł można przeczytać TUTAJ.
Niektórzy, a nawet całkiem sporo ludzi myśli, że skoro produkt został dopuszczony do obrotu w handlu spożywczym, oznacza to, że można go jeść. Teoretycznie można, ale praktycznie jest to stałe dostarczanie sobie wspomnianych tłuszczy utwardzonych, różnego rodzaju chemikaliów, cukru i wysoko przetworzonych oczyszczonych, pozbawionych swoich naturalnych właściwości odżywczych produktów. Dużo kalorii, mało tego, co nas odżywia, sporo tego, co nam nie służy.

Co jakiś czas pojawiają się kolejne badania wskutek, których wprowadzane są nowe obostrzenia, normy bądź zakazy. Tak już było ze słodzikami typu aspartam, różnymi konserwantami i wieloma innymi dodatkami do żywności. Teraz przyszła kolej na tłuszcze trans (oleje utwardzone).

piątek, 26 czerwca 2015

7 najzdrowszych nasion: nasiona chia, pestki dyni i słonecznika, sezam, siemię lniane, nasiona granatu i winogron

Nasiona - niezbędne w kuchni każdego, kto chce dbać o zdrowie, dobrą formę, sprawny umysł czy szczupłą sylwetkę. 
Nasiona to zarodki roślin, z których powstaje roślina. Skoncentrowane są w nich duże ilości witamin, minerałów, białek oraz enzymów. Są niezwykle pożywne, sycące i dodają energii. To jeden z najbardziej cennych pokarmów (super food).
Z nasion powstają cenne oleje roślinne (tłoczone na zimno). 
Nasiona, które można przechowywać, najlepiej mieć stale w zapasie i korzystać z nich na zmianę codziennie.

piątek, 19 czerwca 2015

O co dbać by nie zakwaszać organizmu - w skrócie.


W wieku prawie 48 lat mam bardzo dobrą kondycję, dobrze śpię, najczęściej mam bardzo dobry nastrój (choć borykam się z problemami jak większość z nas) nie nękają mnie żadne bóle ani dolegliwości, podejmuję nowe wyzwania, mam apetyt na życie i czuję się młodziej niż 20 lat temu. Nie zawsze tak było, a korzystne zmiany zaczęły się pogłębiać wraz ze zmianami, jakie wprowadziłam. Każdy z Was może zrobić to samo.

czwartek, 18 czerwca 2015

Sprawdzona receptura na poprawę samopoczucia i energii witalnej.

Kiedy odczuwamy zmęczenie (także to po wysiłku fizycznym), brak nam energii witalnej, nic nam się nie chce, mamy obniżony nastrój i libido, samopoczucie przy aktywności fizycznej nam się pogarsza, zamiast poprawiać, łatwo łapiemy przeziębienia i czujemy się ogólnie osłabieni warto wzmocnić się takim właśnie naparem.

poniedziałek, 15 czerwca 2015

12 ziół i przypraw w kuchni o największej mocy dla zdrowia - właściwości lecznicze ziół i przypraw.

Zarówno dla smaku potraw jak i właściwości wspomagających zdrowie i optymalne funkcjonowanie organizmu - zioła i przyprawy powinny być obecne w naszym życiu codziennie i wykorzystywane zarówno do potraw gotowanych jak i świeżych.
Kto ma książkę "Alkaliczny styl życia", to może zwrócił uwagę, że wszystkie zioła i przyprawy znajdują się na liście produktów podstawowych - czyli tych, które mają być priorytetem podczas robienia zakupów i komponowania codziennego menu. 
Ich zaletą jest to, że są alkaliczne, wspomagają neutralizację kwasów i bardzo wspomagają cały nasz organizm znacznie przyczyniając się do poprawy samopoczucia, utrzymania szczupłej sylwetki, podniesienia libido i uruchomienia procesów samoleczenia organizmu.

poniedziałek, 8 czerwca 2015

niedziela, 7 czerwca 2015

Dieta oczyszczająca - 25 produktów pomagających oczyścić organizm z toksyn.

Detoks to odpoczynek dla ciała, oczyszczenie i także odżywienie. Usunięcie toksyn, a następnie odżywienie komórek poprzez dostarczenie cennych składników odżywczych z naturalnych pokarmów to jest naprawdę COŚ!!
Nie każdy decyduje się na celowy detoks choć warto i zachęcam, kto jeszcze nie próbował, by podjąć tę jedyną właściwą decyzję i przeprowadzić taki program (opisany szczegółowo na blogu oraz w książce "Alkaliczny styl życia").
Tymczasem wiedzmy, że są pokarmy, które mają znacznie większe właściwości oczyszczające niż inne.

poniedziałek, 1 czerwca 2015

Szparagi z pastą słonecznikowo - pietruszkową.


Pyszny, prosty przepis na szparagi. Polecam.

Przy okazji - jeśli chodzi o płatki drożdżowe użyte w przepisie - bardzo często ich używam, choć nigdy jeszcze o nich nie pisałam.

niedziela, 31 maja 2015

Zakwaszenie organizmu produkty: 9 najbardziej zakwaszających pokarmów, których należy unikać!!!


Absolutny top na CZARNEJ LIŚCIE szkodliwej i mocno zakwaszającej żywności. Przyjrzyjmy się im nieco bliżej i zastanówmy się czy czasem, nie chcąc zrobić przyjemności swoim bliskim (np. dzieciom) stopniowo, ale sukcesywnie ich nie podtruwamy, narażając w przyszłości na szereg chorób i dolegliwości, których przecież nie chcemy ani dla siebie, ani tym bardziej dla osób, które kochamy.

piątek, 29 maja 2015

Tłuszcze trans - jeszcze jeden ważny powód by unikać żywności wysoko przetworzonej


To nie tylko etykieta fast fooda, ale też etykieta ogromnej ilości produktów wysoko przetworzonych. Nota bene one także są jak fast food. Jest wiele powodów by ich nie jadać, a jednym z ważniejszych są tłuszcze utwardzone (tłuszcze trans, uwodornione - to inne nazwy tego nieprzyjaznego dla naszego zdrowia i formy składnika).

piątek, 22 maja 2015

Dieta zasadowa, nawadnianie organizmu - propaguje Anthony Robbins



Byłam dzisiaj zdziwiona i miło zaskoczona, kiedy przypadkiem trafiłam na jeden z filmików z Anthonym Robbinsem (znanym na świecie mówcą, inspiratorem, coachem). Obejrzyjcie, a zrozumiecie dlaczego: